جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۶۸۳۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

استقبال بی‌سابقه از فروش آثار هنرمندان در گالری لاله

گالری لاله عصر جمعه 12 مهرماه شاهد یکی از بی‌نظیرترین افتتاحیه‌های خود بود.
به گزارش شهر، این رویداد هنری  با هدف تقویت بنیان های هنری شهر، ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد هنر با شرکت 112 هنرمند نقاش از منتخب 7 دهه و تعداد 223 اثر نقاشی، فتوآرت و چاپ دستی برگزار شده است. شایان ذکر است در همان ساعات اولیه گشایش نمایشگاه تعداد 37 اثر نقاشی به فروش رسید که پر فروشترین هنرمندان به ترتیب:

حمید پازوکی با 3 اثر، حامد صحیحی با 3 اثر ، مهدی حسینی 2 اثر، حسینعلی ذابحی 2 اثر، فرخ نورونی 2 اثر، و تنها اثر وحید چمانی و بهزاد شیشه گران و آثار رضا هدایت، رضا افسری، آنه محمد تاتاری، معصومه مظفری، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، مینا نوری، ابراهیم علیپور، مهسا مرسی، مهدی درویشی، فرشید داودی و دیگر هنرمندان نیز از آثار به فروش رسیده بود.

نکته قابل توجه در این رویداد این بود که بیشترخریداران از طیف شهروندان هنر دوست و علاقه مند به جریان هنر معاصر ایران بودند و این باعث امیدواری و نشانگر توجه و اشتیاق عمومی به ارزش آثار هنری به عنوان پدیده ای تاثیرگذار است.

شایان ذکر است از تفاوتهای اساسی این فروش با دیگر رویدادهای اقتصادی هنر، ایجاد بازار یکسان و مشترک برای آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر است. همچنین قیمت گذاری آثار نیز بر اساس نگاه فرهنگی هنرمندان بوده و در اندازه هایی بین 20 تا 50 سانتی متر و با قیمت هایی بین دویست تا ششصد هزارتومان تعیین شده است تا اقشار مختلف جامعه ایرانی و علاقمند به هنر کشور نیز بتوانند با درآمدهایی متوسط از لذت داشتن آثار هنری فاخر بهرمند شده و هنر معاصر در متن جامعه جریان یابد.

"دومین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان نقاش ایران" تا 12 آبان ماه در روزهای عادی از ساعت 10 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند برای بازدید و خرید آثار به نشانی، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه فرمایند.
نظر شما